Pengunjung Setia

Wednesday, June 27, 2012

Diam, Syyuusssssss

Assalamualaikum Salam indah :)



Perasaan ini memukul,
Mulut ini terbuka walhal tertutup rapat,
kerana yang berkata-kata adalah hati,
bukan mulut !
Aku insan yang suka kan senaman mulut,
ya aku suka bercakap,
hati tertanya-tanya,
sunyi sungguh saat-saat ini,
dengan siapa kah aku boleh ngomong?
aku perlukan perkongsian ilmu.
hati besar tersentap.
Bersyukur lah !!
Kerana Allah memberi masa untuk engkau berdiam,
ini lah masanya untuk engkau ngomong-ngomong bersama Pencipta mu.
Sunyi lagi,
hati masih berkata-kata walau pun mulut terkunci rapat,
ya aku ingin mendiamkan diri untuk seketika,
inilah masanya untuk aku menerobos diri,
inilah masanya untuk aku beri tumpuan sepenuhnya pada hubungan aku dengan Dia,
Dia sungguh merindui diri ku,
kerna itu Dia berikan nikmat diam untuk ku.
Terima kasih kepada Si Dia,
Dia itu lah Pencipta ku.
Tiada kata-kata indah untuk diluahkan,
sekadar diam sebagai hadiah untuk diri ku sendiri.
Walaupun mulut diam tertutup rapat,
tetapi hati sentiasa lincah berkata-kata,
oohh inilah nikmat ngomong paling indah sekali.
apabila ngomong-ngomong bersama Pencipta dengan mulut yang tertutup dan hati yang terbuka. 
(^_^)


No comments: