Pengunjung Setia

Tuesday, October 9, 2012

CINTA

Hawa : Kenapa ya susah sangat nak bangun solat subuh? Kenapa ya kita selalu tertinggal solat?

Aisyah : Sebab cinta..

Hawa : Ha ! Cinta ? Cinta apa?

Aisyah : Cinta pada Allah, jika seseorang hamba itu betul-betul cinta pada Allah sesungguhnya, pasti bangun subuh mahunpun melakukan segala perintah Nya dengan mudah. Jika masih lagi berlaku situasi itu bermakna ada something wrong some where lah pada cinta pada Allah, belum cukup kuat cinta pada Nya.

Hawa : ooooo, yer lah betul tu. Apabila mencintai seorang manusia boleh lakukan apa sahaja kerana dia, tak kan kita tak boleh buat apa sahaja pada Pencipta kita. Cinta yang utama dan paling kuat pasti cinta pada Allah. Jadi alasan apa lagi yang nak diberikan sekiranya kita tidak lakukan suruhannya?

Aisyah :  (^__^)

Hawa : Hmm bagaimana pulak cinta kita kan Aisyah ?

Aisyah : Tepuk dada tanya iman :)  Cintai lah Allah Pencipta kita sesungguhnya, insyaAllah Pencipta kita yakni Allah S.W.T yang akan mempertemukan cinta kita dengan manusia lain. Cinta manusia tidak perlu dikejar, ia akan datang sendiri, seperti buah gugur daripada pohon. Apabila masak pasti ia akan gugur. Sama lah dengan jodoh. Apabila sampai waktunya jodoh itu akan datang sendiri dengan kekuasaanNya :) Jadi apalagi kaut lah cinta Nya kerana cinta Nya yang abadi hingga ke syurga :) Adanya dan kuatnya cinta kita pada Allah, pasti kita tidak termakan dengan godaan nafsu :)

Hawa : (^__^)


No comments: