Pengunjung Setia

Thursday, February 4, 2010

Menyepikan diri




Assalamualaikum... salam ceria salam manis :) :) :)

Dah bulan Februari ya..saja je nak menyepikan diri untuk seketika waktu dari terus menarikan jari di dalam blog ni...kenapa yer? 

Sebabnya...tak ada sebab.. ishh mana boleh tak ada sebab..ye la setiap apa yang kita lakukan pasti ada sebabnya kan? Yer laa sebab menyembunyikan diri seketika... saja jer nak mencari diri seorang insan yang diberi nama Ummul Khair... huhuu macam mana laa boleh hilang orang tu ya..rasa-rasa nya dah jumpa ker diri yang hilang tu? Anda rasa? Apa pendapat kawan-kawan? Heee Alhamdulilah dah separuh jumpa original diri ummul...waah ada tiruan ker? alaa gurau jer... maksud nya dah jumpa identiti diri ummul yang sebenar..... Alhamdulillah..syukur pada Mu ya Allah..

Ishhh tak faham laa ummul cerita ni...apa yang jumpa tak jumpa ni..macam mana boleh hilang? Heheee macam ni wahai insan-insan yang bertuah.. Kadang-kadang kita sendiri tidak tau diri kita sendiri sebenarnya..secara fizikal mungkin tau la... pernah tak kita menngambil sedikit masa seharian kita untuk muhasabah dan selidik diri kita..macam mana diri kita sebenarnya? Adakah kita seorang yang cukup baik? Adakah kita dah menjalani segala tanggungjawab kita kepada Allah, Rasul, Anak, Adik beradik, masyarakat dan sebagainya? Adakah kita nampak di luar cantik, tapi busuk di dalam? Mungkin orang lain boleh memberi pendapat atau kata itu ini tentang diri kita. Tapi kita sendiri jer yang tau siapa diri kita sendiri..kita jer tau sejauh mana kita baik atau jahat. Setuju tak? Yer laa kadang-kadang orang tak dapat jangka fikiran dan isi hati kita. Contohnya...kita sedang menolong seseorang yang dalam kesusahan, tapi hati kita tak ikhlas atau ada niat tak baik pada orang tu. Jadi disini orang tu mungkin anggap kita baik sebab menolong dia, tapi sebenarnya diri kita jer tau yang kita ni bukan baik pun...sebab kita tau kita ada niat tak baik pada orang tu tapi orang tu tak tau niat kita...Tengok tu..kita jugak yang dapat mengenal pasti diri kita yang original...

Hmmm.... Mari kita sama-sama mencari diri kita ya.. ummul pun masih sedang mencari-cari...jauh sangat hilangnya tu..heee harapnya dapatlah jumpa lagi dengan diri ummul yang sebenar. :)

1 comment:

Maiyah said...

slm dik.. moga ceria