Pengunjung Setia

Sunday, January 24, 2010

Semangat !!! Usaha !!!

assalamualaikum... salam semangat semua manusia diseluruh dunia :) :) :)

Semangat !!! Usaha !!! Entah berapa banyak kali perkataan ini bermain-main dimulut dan hati ummul...waahhh betul-betul semangat ker? Mestilah...Alhamdulillah hasilnya dah nampak.. heee masyukk !!!

Sebenarnya ummul sedang betapa ni.. alaa betapa dalam bilik. Sebab apa nak betapa? Sebab apa lagi, sebab...esok exam :) waaahhh tengah-tengah betapa ni tiba-tiba hati ummul tertarik-tarik nak menarikan jari ni disini.. Masa berlalu dengan pantas ! Eh masa berputar sama ja waktu nya dari dulu hingga kini dan selamanya. Kita jer duk rasa gitu..waahh apa lagi semangat laa kejar masa..

Sem lepas sangat mencabar otak dan hati ummul. Alhamdulillah ummul bulatkan hati yang x seberapa bulat ni untuk terus semangat dan terus berusaha. Tak sangka, jangkaan ummul pointer sem lepas menurun.. waaahhh waktu nak ambil result tu ketakutan yang amat sangat. Tawakkal jer laa waktu tu. Akhirnya tup tup tengok result.. Alhamdulillah ya Allah.. walaupun keputusan tak bagus sangat...tapi yang happy tu sebab jangkaan ku meleset, ingatkan menurun tapi Meningkat !!! Itu laa buktinya..Alhamdulillah...dan sekarang kener semangat dan usaha lagi untuk short sem yang belajar satu subject jer. lagi laahh kener semangat dan usaha... yeeeeeahhhh :)

Duk fikir-fikir, tu laa setiap kesusahan pasti ada kesenangan. Lihat, bila kita sedar kita akan mengharungi sesuatu jalan yang penuh duri, kita akan tingkatkan semangat dan usaha supaya kaki kita tidak luka dek terkena duri..

Dan sekarang semangat dan usaha sentiasa tersimpan dalam poket hati bagi menyiapkan kerja yang dah lama tak siap-siap. Bukan tak nak siapkan tapi mengambil masa yang lebih sikit sebab buat kerja tanpa pengetahuan mengenainya. Jadi semangat lah usaha lah belajar dan buat research banyak supaya dapat kumpul pengetahuan banyak-banyak dan kerja pun menjadi senang dan cepat disiapkan. Ya Semangat !!! Usaha !!

Oppss sampai disini dulu laa yer..nak terus semangat dan usaha betapa ni. Supaya esok dapat jawab exam dengan tepat dan mendapat keputusan yang luar biasa bagus... Jom Semangat !!! Jom Usaha !!!

1 comment:

Maiyah said...

salam dik moga ceria