Pengunjung Setia

Friday, December 25, 2009

Tautan Hati

Assalamualaikum.... salam sayang... salam ketenangan :) :) :)

Alhamdulillah...dapat juga jari ku menari di keyboard ni untuk terus bercerita di sini...  dari kelmarin nk bercerita...tapi my dear pc dah agak nazak jugak laaa...sekarang my komputer di hantar ker icu...rindunyer...selamat laa ada baby laptop ni..terubat sedih sikit...heeee

Kelmarin...baru habis baca satu novel bertajuk Tautan Hati...Alhamdulillah..ummul ambik masa 2 hari untuk habiskan nya...dan dalam masa 2 hari ni juga laa...mul dapat merasakan satu cahaya yang bersinar yang selama ini ummul dambakan...sebelum terlupa, ucapan terima kasih kepada sahabat ummul yang sorang ni kerana memperkenalkan ummul dengan novel ni..


Ya Allah..sungguh indah kata-kata nya, sungguh indah ilmu nya sungguh indah agama ku. Novel ini lebih kepada cerita keagamaan dan novel ini membuat kan ummul bermuhasabah diri dan cuba mencari cinta Allah yang lebih mendalam lagi...Segala persoalan yg selama ini belum terjawab, ummul dapat jawapan dari novel ini..Alhamdulillah....kawan-kawan sudi-sudi la baca novel ni..Semoga anda semua merasai apa yang ummul rasa diketika ini...sesutu ketenangan dan ilmu sebagai sajian makanan iman yang amat menyelerakan..

Kata-kata  yang berada di dalam novel ini akan ummul abadikan di lubuk hati bersama doa yang sentiasa ummul panjatkan kepada Nya....Sinopsis yang berada di back cover novel ni...

Puas kurayu, puas kuseru,
Jawapannya tetap yang dahulu.
Oh, sukarnya mengajakmu!
Namun, kasihku padamu cukup padu,
Lantaran itu,
Aku kan terus menyerumu,
Pada yang Satu.
Ku genggam kukuh suatu azimat,
"Kita hanya penyeru, bukan penghukum."
Ya Allah, kuharap bantuan Mu mengiringi ku.
Seru dan terus menyeru,
Itu tugas Rasul mu,
Akan ku terus semampuku,
Hingga ke hujung waktu.


Diri ku masih kehausan iman, masih kekurangan ilmu didada.. tetapi berikan la aku kekuatan dan bukakan lah pintu kebaikan seluasnya untuk aku terus berjalan dijalan yang lurus untuk mencari sajian iman, supaya hamba Mu ini tidak hilang seluak pun cinta kepada Mu.. ku ingin mencintai Mu selama-lama nya walaupun nafas ku telah ditarik oleh Mu.

2 comments:

Maiyah said...

cantik kata kata tu dik.. mesti best citenya

UKHAF said...

mmg best sgt kak...ada masa baca laaa buku ni yer...smg kita sama2 dpt manfaat...