Pengunjung Setia

Monday, December 28, 2009

Ya Aku Boleh !!!

Assalamualaikum... salam motivasi :) :) :)

Hari ni, semalam, esok dan hari-hari cuti ku selama 2 minggu ni. Masa banyak diluangkan untuk menyiapkan kerja. Kerja..kerja jugak...Iman (SQ), Minda (IQ), Emosi (EQ), dan Jasmani (PQ) mesti kener luar biasa baik, luar biasa bagus, luar biasa mantop...

Oppsss... apa dia? kerja apa? Alamak lupa pulak nak bagi tau kerja apa... alaaa kerja bahagian IT jugak...Alhamdulillah... Santapan motivasi kita hari ni, kata kan YA atau TIDAK dalam hati kita. Pilih antara satu, tak boleh dua, tak boleh tiga, tak boleh empat dan seterusnya. Ingat pilih satu jer tau. Dalam setiap apa yang kita lakukan, kita kena cakap apa orang-orang kampung? orang-orang bandar? orang-orang dalam dan luar negara? kata kan YA !!

Ya saya boleh berjaya, ya saya boleh buat, ya saya kuat, ya saya luar biasa bagus, ya saya boleh  buat apa orang lain tak boleh buat...Macam biasa ni blog siapa? Blog ummul... jadi tak kira apa-apa cerita pun nak jugak kaitkan dengan ummul...ya betul !!!  Dalam bidang IT ni kita kena banyak belajar sendiri, kena banyak explore, baru ilmu kita mantop, pengalaman kita mantop, kerja kita mantop. Ummul nak kongsi bersama-sama anda semua...bagi ummul, walaupun ummul tak tau sesuatu tu, ummul tetap kata ya ummul boleh buat benda tu. So apa lagi, ummul start la engine, gerakkan seluruh tenaga, fizikal dan mental...pergi cari jalan, cari ilmu macam mana nak buat benda tu dengan berjaya. Sambil buat jangan lupa sentiasa senyum.   " ha? senyum? Kang orang kata aku giler senyum sorang-sorang.... Biarkan orang kata aku giler ker, tak siuman ker, asalkan bila aku buat kerja hati aku sentiasa happy walaupun agak tension dengan kerja yang tak jadi-jadi atau tak siap-siap... Usaha tetap di teruskan, sebab apa? Sebab aku fikir dan aku kata ya kerja ni mesti jadi mesti siap walaupun aku tak tau nak buat, walaupun aku tak tau cara yang mudah untuk siapkan kerja ni. Tapi yang pasti sebanyak mana halangan atau masalah aku pasti berjaya, kerja ni mesti jadi dengan baik. Kata jadi !! Kata Berjaya !! Pasti Jadi !! Pasti Berjaya !! "

Akhir sekali,  walau apa jua kita lakukan ingat Allah, Allah sentiasa berada di samping kita. Bila kita rasa tension jer, bengang jer, nak marah jer, berhenti seketika. Cari la cinta Nya pula, pergi lah berdating dengan Nya, kemudian baru lah sambung kembali kerja kita. Pasti segalanya di permudahkan. Kerja kita dapat di siapkan. Cinta kita pada Nya pun tak terluak malah makin bercambah cinta itu. InsyaAllah...

No comments: